Translate

søndag den 13. maj 2012

Der var engang.

Nu vil jeg gerne vise lidt af det jeg har lavet i det album jeg vant hos "scrapsak" Bente, (tak endnu engang Bente), der var så mange sjove sider i, fra gamle dage, så jeg har været i kassen med de gamle billeder.

Min Farmor Jenssigne, var meget smuk som ung.

Og her er så farmor senere i livet,
og det eneste billede jeg har af min farfar Carl, han var brøndgraver, og blev levende begravede i en brønd, der ikke var stivet af, kun en hånd stak op, og han var kvalt da de fik ham op.

Farmor som gammel, ser hun ikke sød ud?

Her er min far med sine jagthunde, og farfar, far og min ældste bror.

Far og mor i haven i Taulov, med de to drenge de fik først, og den lille "bylt" på mors arm er mig. (sommeren 1936)

Mors skolebillede fra 1920, hun sidder midt på første række, (med lisbeth på maven) hendes søster skrev det, ville være sikker på, jeg kunne kende hende.

Mor blev stuepige på Æbelø, og har traf hun min far.

Søde mormor, her er hun 75 og hun blev 76, havde jeg ikke købt et fotografiapperat for mine konfirmations penge, havde jeg ikke haft  et billede af hende.

Og her er så "tante Ellen" hun var Max` farfars søster, (langt ude ikke) fik ingen børn selv, men kastede sin kærlighed på Max og mig og måske især børnene, de skulle jo føre familiens gener vidre.

Jeg er kommet af med "dimmeren" den slog ud 4 gange, jeg aner ikke, om det er lidt eller meget, men hvis der er "fare på fære" hører jeg fra hospitalet, det medst skøre er: jeg er blevet indkaldt til de samme undersøgelser fra et andet hospital, (den ene hånd aner ikke hvad den anden laver)
Dette var første halvdel af albummet, i næste afdeling skal i se Max som baby og med sin første kæreste, men nu får i ikke mere i dag og hvis i stadig læser med, blir jeg meget glad for en kommentar. knus morkaren. 

22 kommentarer:

  1. Sikke et sødt album og det må jo bringe en masse dejlige minder frem, herligt!

    Det er sørgeligt at den ene hånd ikke aner, hvad den anden gør. Sundhedsvæsnet er ikke hvad det har været :-( Men jeg håber da de snart finder ud af, hvad der er galt med dig.

    Forsat god søndag til dig og Max

    Knus

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare nogle fantastiske billeder! Og de klæ'r bare albummet så flot :)
    God søndag.

    SvarSlet
  3. Hvor er jeg dybt imponeret over din udnyttelse af de sider jeg jo har dekoreret lidt på forhånd. Billederne passer rigtig godt til stemningen. Flot flot - og god arbejdslyst med anden halvdel. Jeg glæder mig til at se den også. God søndag eftermiddag til dig og Max.

    SvarSlet
  4. Vilket fantastiskt fint album
    Kram

    SvarSlet
  5. Så fint du har lavet dit album med de gamle billeder. Tragisk historie med din farfar! Puha! Og jo - både din farmor og mormor er søde! Glæder mig til at se resten af albummet - og så håber jeg da snart du er færdig med alle de undersøgelser og værk - og at de finder noget så de kan hjælpe dig - SGU!
    God søndag videre.
    Knus

    SvarSlet
  6. Sikke dog et flot album og rigtig dejlig mange gamle billeder af familien... ej hvor må det være sjovt at ha... håber da snart de finder ud af noget også selvom du nu er indkaldt igen... Knus

    SvarSlet
  7. så flott album du har laget :) mye arbeid har du lagt ned her :) kjekt med gamle bilder :):) ha en fin søndag. knus inger synnøve

    SvarSlet
  8. Hvor er det blevet helt super fint dit album! :)..glæder mig rigtig meget til at se resten.
    ...og håber snart du er helt færdig med alle undersøgelserne, men det kan da komme til at tage lang tid..når de nu vil se dig to gange til samme undersøgelse...;D

    SvarSlet
  9. Hvor er det et godt album... Jeg har lige fået mange af mine mormor og morfars billeder hjem for scanne ind til et album om min morbrors liv til hans 60 års fødselsdag, så jeg gemmer lige din ide til mit eget album en dag... Glæder mig til at se resten

    Hilsen Sara

    SvarSlet
  10. Det var dog et rigtig herligt album. Tak for kigget.

    SvarSlet
  11. Skønt album, og dejlige billeder : ) pyha sikke en historie,med din farfar : (

    Altså nu må de da snart tage sig sammen, de "kære" læger (suk) håber at din undersøgelse, som jo er taget tihi.... Giver sygehuset den viden de skal bruge for at gi dig den hjælp, som skal til : )
    Glæder mig til at se resten af albummet : )
    God søndag aften.

    SvarSlet
  12. Tusen takk for at du deler dine flotte sider i ditt album:)
    Koselig å lese disse sidene o ghåper snart at de finner ut var som feiler deg:)Lykke til videre:)
    klem bente:)

    SvarSlet
  13. Skønt album!! Flotte, gamle fotos .. jeg glæder mig til at se fortsættelsen af albummet.

    Fortsat god søndag :)

    Knus Jytte :)

    SvarSlet
  14. Skøn album, - alle de gamle billeder fra ens bedsteforældre, mor og far, ja de er skønne. Glæder mig til forsættelsen.
    Knus Fru Hansen

    SvarSlet
  15. det er blevet rigtig godt, og dejligt at du har billeder fra så mange af dine "aner"

    SvarSlet
  16. Skønt album du har lavet .- det er nærmst Smash agtigt ... :)

    SvarSlet
  17. Så fint å samle gamle bilder i et så flott album:) Lekkert!!
    Klem, Berit

    SvarSlet
  18. Hvor er det helt fantastisk som du har lavet det med de billeder,
    det er så godt og hvor er det sjovt at du har alle de gamle billeder. Jeg fik desværre ødelagt en masse af min gamle billeder for 3 år siden, de var kommet i kælderne, på grund af noget renovering og så kom der en vand skade øv øv.
    Håber du får svar fra sygehuset, så du ved havd det har af betydning, at den slog ud 4 gang. Ellers må du rykke den læge i ørene og sig, at du gerne vil have nogle flere informationer:/

    SvarSlet
  19. Skønt album med fantastiske billeder. Hvor har du været heldig med de billeder. Jeg glæder mig til at se resten af albummet.
    Husk nu at holde lægerne op på et ordentligt svar. Du skal ikke lade dig spise af med en eller anden søforklaring, som du ikke kan bruge til noget. De både kan og skal tale, så du forstår det. Jeg arbejder selv indenfor sundhedssystemet og her hvor jeg er bliver der talt dansk:-)))))

    SvarSlet
  20. Skønt album du er i gang med der...er ungerne ikke helt vilde for at sidde og kigge i det ? God bedring og knus til dig

    SvarSlet
  21. Det er så smukt... og dine gamle billeder er jo perfekte til temaet i albummet. God mandag

    SvarSlet
  22. Hvor er det skønt det du har lavet..... og hvor er det sjovt din mor var stuepige på Æbleø..... min stedfars søster Henny var også stuepige på Æbleø, hun traf også sin mand derovre og de boede der faktisk i mange år og passede fyrtårnet.... var der nogen gange som barn og besøge dem, jeg var meget optaget af turen i traktorvognen derover....

    SvarSlet